Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

Październik 2025

Październik 2025

WYDARZENIA W GRUPIE
03.10.2025 r. (piątek) - Rozstrzygnięcie konkursu “Zwierzaki- cudaki”
07.10.2025 r. (wtorek) - Teatrzyk “ Jak borsuk przechodził przez pasy” -
koszt 8 zł.
07.10.2025 r. (wtorek)- wyjazd do Manowa na ścieżkę edukacyjną do
Ośrodka Ochrony Zwierzyny.
14.10.2025 r.(wtorek) - Dzień Edukacji Narodowej- występ dzieci z
grupy Piraci (prosimy o galowy strój).
15.10.2025 r. (środa) Koncert umuzykalniający “Zagubione nutki” (godz.
8.30).
21.10.2025 r. (wtorek) - Urodzinkowe kino ( uczczenie urodzin dzieci z
miesiąca październik- Hania i Michał)

ZAMIERZENIA
OPIEKUŃCZO-EDUKACYJNO-WYCHOWAWCZE
TYDZIEŃ I: KODY JESIENI
● korzystanie z własnych zmysłów: rozpoznawanie smaku, zapachu, słyszanych
dźwięków, rozpoznawanie za pomocą wzroku, dotyku,
● zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków,
● nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej
osoby w czasie zabawy,
● wykonywanie czynności z dużym i małym napięciem mięśniowym w toku zabaw
ruchowych i ćwiczeń plastycznych,
● odwzorowywanie elementów (przerysowywanie, rysowanie według wzoru,
kalkowanie),
● budowanie wiedzy i umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych i
zagrażających życiu,
● wzbogacanie wiedzy na temat darów jesieni i życia zwierząt jesienią,
● wzbogacanie wiedzy na temat zdrowia,
● rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych oraz pamięci słuchowej.
TYDZIEŃ II: W KRAINIE EMOCJI I UCZUĆ
● wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z
plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie,
● odwzorowywanie elementów (przerysowywanie, rysowanie według wzoru,
kalkowanie),
● reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu,
● wskazywanie, po której stronie ciała znajduje się serce,
● rozumienie konieczności spożywania owoców i warzyw,
● informowanie nauczyciela o wszystkich sytuacjach budzących wątpliwości i obawy,
● radzenie sobie z emocjami poprzez udział w zabawach , rozmowach, słuchaniu
wybranych utworów literackich,
● szanowanie wytworów pracy innych oraz ich własności,
● ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej
porze roku,
● powtarzanie krótkich rymowanek,
TYDZIEŃ III: W KRAINIE ZDROWIA
● dbanie o porządek na półkach indywidualnych,
● nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających
zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i
zaginanie papieru)
● reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu,
● uczestniczenie w zabawach angażujących kilka zmysłów jednocześnie,
● naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego
ciała lub samych rąk sposobów poruszania się
● zwierząt itp.,
● zapraszanie innych dzieci do wspólnej zabawy,
● przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie,
● wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazów, symboli graficznych,
● mierzenie długości (szerokości) za pomocą: sznurka, dłoni, stopy, kroków,
● nazywanie figur geometrycznych,
● rozwijanie wyobraźni przestrzennej (np. poprzez zastosowanie przestrzennych technik
plastycznych, takich jak: konstruowanie,
● modelowanie itp., oraz pozostawianie swobody w zagospodarowaniu przestrzeni
kartki w toku rysowania).
TYDZIEŃ IV: WŚRÓD ZWIERZĄT
● uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno
-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku,
podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych,
organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
● poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu: zbliżanie się do nieznanych
zwierząt, zwłaszcza psów,
● wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw,
● prezentowanie swoich jesiennych wyrobów, dokonanie samooceny ich wykonania,
● unikanie zachowań agresywnych, powstrzymywanie ich, dążenie do kompromisu,
● układanie gier matematycznych, organizowanie zabaw twórczych, np. tworzenie
scenek z wykorzystaniem pantomimy, dramy,
● oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań – odwoływanie się do
własnych obserwacji w celu zwrócenia uwagi na piękno naszego kraju,
● różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich,
● wypowiadanie się złożonymi zdaniami, stosowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi,
● odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań,
● rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich,
● całościowe rozpoznawanie napisów umieszczonych w sali zajęć – nazw znajdujących
się tam zabawek, kącików zainteresowań, roślin (sukcesywne ich wymienianie);
● zwracanie uwagi na fakt, że czytanie obok mówienia i pisania jest jedną z form
komunikowania się ludzi

WIERSZE MIESIĄCA
“Dziękujemy nauczycielom”
Wanda Chotomska
Za to, że nas uczycie, że z nami się bawicie,
za wasze dobre słowa, dziękujemy dziś od nowa.
Za cierpliwość, za serduszko, za uśmiechnięte oczko,
za bajki opowiadane i książki nam czytane.
“Październikowy pląs”
Spada listek, leci w dół,
tańczy z wiatrem raz i w pół.
Żółty, złoty, rudy, brąz –
październikowy liści pląs.
Kasztan w trawie sobie śpi,
jesień szepcze: „Zbieraj ty!”.
Dzieci biegną tu i tam,
jesień piękną porą nam!
Dynie w ogrodzie każdy ma,
ona na jesień królową gra!
Okrągła, podłużna czy pękata
- jesieni kształtem figle płata.

PIOSENKA MIESIĄCA
“Urodziłem się Polakiem”
Urodziłem się Polakiem, w Polsce mieszkam z rodzicami,
biały orzeł jest mym znakiem, biel i czerwień są barwami.
tu w Krakowie smok wawelski, żywym ogniem ciągle zionie.
Patrzy na zamek królewski, gdzie kiedyś mieszkał król w koronie.
Ref. Tutaj chcę żyć, tutaj chce być, w tym pięknym kraju chce swoje
miejsce mieć.
Przez kraj cały Wisła płynie, do Bałtyku prosto wpada,
z czego Polska jeszcze słynie, zaraz wam poopowiadam.
Tu Kopernik ruszył ziemię, Chopin grał na fortepianie.
Tu rządziło polan plemię, Chrobry pierwszym królem znanym.
Ref. Tutaj chcę żyć, tutaj chce być, w tym pięknym kraju chce swoje
miejsce mieć.

Opracowała

Wychowawca: mgr Paulina Picheta- Mackiewicz

Nauczyciel: Katarzyna Bereźnicka

Pomoc nauczyciela: Ewa Nowak

Data dodania: 2025-11-02 19:56:23
Data edycji: 2025-12-07 18:15:38
Ilość wyświetleń: 22
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej