Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

Czerwiec 2025

GRUPA MARYNARZE

4 LATKI

CZERWIEC 2025 r.

WYDARZENIA W GRUPIE

 

03.06.2025 r. (wtorek) - Wycieczka z okazji Dnia Dziecka do Zwierzogrodu w Czersku Koszalińskim. Wyjazd z przedszkola 10.15, planowany powrót około godz.15.

07.06.2025 r. (sobota) – XII Optymistyczny, Rodzinny Rajd Rowerowy. Serdecznie zapraszamy, zapisy w grupach.

12.06.2025 r. (czwartek) godz. 8.10 – Koncert umuzykalniający „Rozbiegane dłonie na akordeonie”,

prosimy o przyprowadzenie dzieci w tym dniu do przedszkola do godziny 7.45

16.06.2025 r. (poniedziałek) – Zakończenie roku przedszkolnego. Zostaliśmy zaproszeni przez Państwa Gawlików, dzieci będą miały okazję świętować zakończenie roku w ogrodzie gdzie czekają niespodzianki. Otrzymają dyplomy i upominki za miniony rok przedszkolny.

13.06.2025 r. (piątek) – Urodzinki grupowe Poli i Kubusia. Prosimy rodziców o przygotowanie poczęstunku.

 

W czerwcu weźmiemy udział w Akcji „ Czytanie na polanie”. Biblioteki Publicznej w Będzinie, Filia Mścice. Termin wizyty w bibliotece wkrótce.

 

ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO-EDUKACYJNO-WYCHOWAWCZE

 

Tydzień I: Dzień Dziecka

  • zapoznanie się z tematyką praw i obowiązków dzieci, kształtowanie świadomości korzystania ze swoich praw, rozwijanie umiejętności plastycznych, doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie i przestrzegania wspólnie ustalonych zasad;
  • poznanie znaczenia słowa przyjaciel, doskonalenie umiejętności przeprowadzania analizy sylabowej, wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego, doskonalenie percepcji wzrokowej, zachęcanie do podejmowania wspólnych aktywności;
  • poznanie zasady działania magnesu, rozwijanie zdolności matematycznych, wzbudzanie ciekawości za sprawą aktywnego udziału w zabawach badawczych, przestrzeganie wspólnie ustalonych zasad;
  • poznanie nowej piosenki, kształtowanie poczucia rytmu oraz sprawności ruchowej, rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi, spostrzegawczości, kształtowanie umiejętności podejmowania wspólnych zabaw w grupie;
  • poznanie zabaw dziecięcych popularnych w innych krajach, utrwalenie wiedzy na temat praw i obowiązków dzieci, rozwijanie umiejętności plastycznych i konstrukcyjnych podczas wykonywania własnej zabawki, pobudzanie zmysłu dotyku, kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie, kształtowanie postawy wyrażającej szacunek do innych kultur i ich przedstawicieli.

 

Tydzień II: Wielka wyprawa

  • poznanie charakterystycznych miejsc / budowli świata, rozwijanie świadomości różnorodności kulturowej, językowej ludzi żyjących na różnych kontynentach, poznanie pozawerbalnych sposobów na komunikowanie się z osobami mówiącymi w innych językach, budowanie szacunku do ludzi, kultur na innych kontynentach, ćwiczenie wczuwania się w emocje i uczucia innych;
  • wzbogacanie słownika o nazwy środków komunikacji lądowej, morskiej i powietrznej, rozwijanie percepcji słuchowej, wdrażanie do uważnego słuchania i rozumienia tekstów literackich, rozwijanie umiejętności swobodnego wypowiadania się na podany temat, rozwijanie zainteresowania podróżami, nauką płynącą z obcowania z przedstawicielami innych kultur, narodowości;
  • poznanie nazw zwierząt egzotycznych, doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania wielkości, ćwiczenie umiejętności rozróżniania uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych, rozwijanie empatii;
  • poznanie instrumentów i muzyki z różnych stron świata, rozwijanie wrażliwości muzycznej, koordynacji słuchowo-ruchowej, utrwalanie relacji rówieśniczych, kształtowanie postawy otwartości na drugiego człowieka i kulturę, z której się wywodzi;
  • stymulowanie doznań sensorycznych za pomocą poznawania smaków, zapachów, rozwijanie sprawności manualnej, kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami podczas oczekiwania na swoją kolej w zabawie, rozbudzanie ciekawości świata.

 

Tydzień III: Smaki i zapachy lata

  • poznanie miejsca wakacyjnego wypoczynku, rozwijanie sprawności fizycznej, rozwijanie umiejętności kulturalnego komunikowania się, umacnianie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej, nauka radzenia sobie z emocjami dotyczącymi zbliżającej się przerwy wakacyjnej;
  • poznanie znaczenia słowa sztuka, doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania i budowania wypowiedzi, pobudzanie wyobraźni w kontakcie ze sztuką, uwrażliwianie na piękno przyrody;
  • poznanie zjawiska przyrodniczego: tęczy, doskonalenie umiejętności matematycznych, kształtowanie umiejętności dostrzegania emocjonalnej wartości przyrody;
  • poznanie nowej piosenki o tematyce letniej, ćwiczenie umiejętności eksperymentowania głosem, wykorzystywanie oryginalnych technik podczas wykonywania prac plastycznych, rozpoznawanie odgłosów przyrody, aktywne uczestniczenie w ćwiczeniach ruchowych;
  • poznanie nazw, wyglądu i smaku owoców dojrzewających latem, utrwalenie wiedzy na temat smaków, zapachów lata, kształtowanie wrażliwości zmysłowej, rozwijanie kreatywności i zainteresowania otaczającym światem przyrody.

 

Tydzień IV: Wakacyjne przygody

  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, utrwalenie wiedzy na temat zagrożeń i niebezpieczeństw związanych z wyjazdami wakacyjnymi oraz sposobów ich uniknięcia, kształtowanie umiejętności oceniania swojego zachowania i jego konsekwencji, doskonalenie znajomości i umiejętności bezwzględnego przestrzegania zasad bezpieczeństwa;
  • poszerzenie wiedzy na temat gór w Polsce, poznanie zasad bezpiecznego zachowania się w górach, rozwijanie logicznego myślenia, wzbogacanie słownika czynnego, kształtowanie umiejętności zgodnej współpracy z rówieśnikami;
  • poszerzenie i utrwalenie wiedzy na temat zasad bezpiecznego wypoczynku nad morzem, rozwijanie znajomości figur geometrycznych, kształtowanie zdolności matematycznych, doskonalenie umiejętności zgodnej współpracy podczas zabawy;
  • poznanie zasad bezpieczeństwa dotyczących uprawiania sportów wodnych, nabywanie i utrwalanie wiedzy na temat geografii Polski, utrwalanie znajomości piosenki, kształtowanie umiejętności akompaniowania utworu, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych, rozwijanie sprawności fizycznej, uwrażliwianie na piękno przyrody;
  • poznawanie nazw miejsc wakacyjnego wypoczynku, rozwijanie umiejętności plastycznych, wspomaganie rozwoju integracji sensorycznej, kształtowanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej. 

PIOSENKI MIESIĄCA

 

„Co najbardziej lubią dzieci”

A.U. Kamińska

 

  1. Co najbardziej lubią dzieci?

Wiesz to ty i wiem to ja.

Mieć przyjaciół wokół siebie

i się bawić na 102!

 

Ref.: Chcemy śmiać się, dokazywać

i poznawać piękny świat.

To jest przecież nasze prawo,

choć niewiele mamy lat.

 

  1. Tajemnice praw przyrody

odkrywamy cały czas.

Raz nauka, raz zabawa –

I wszystkiego jest w sam raz!

 

Ref.: Chcemy śmiać się, dokazywać…

 

 

  1. To nieważne, gdzie mieszkamy

i jak ubieramy się.

Wszyscy równe prawa mamy,

by marzenia spełniać swe!

 

 

 

 

Ref.: Chcemy śmiać się, dokazywać…

 

  1. Nas na świecie są miliony

i choć się różnimy tak,

każdy bawić się uwielbia –

śmiech i radość to nasz znak!

 

Ref.: Chcemy śmiać się, dokazywać…

Poziomkowe lody

sł. i muz. Krystyna Bożek-Gowik

 

  1. Lo- lo- lo- lo- lo- lo lody

po-po-po-po poziomkowe.

Lu-lu-lu-lu lubię lizać,

choć gardełko nie jest zdrowe.

 

Ref.: Mama mówi: nie, tata mówi: nie!

A ja lody poziomkowe lizać chcę!

Mama mówi: nie, tata mówi: nie!

A ja lody poziomkowe chcę!

 

  1. Mama boi się o dzieci,

chce, by zawsze były zdrowe.

Ale przecież czasem trzeba

zjadać lody poziomkowe.

 

Ref.: Mama mówi: nie, tata…

 

  1. Lody trzeba jeść powoli,

aby gardło nie bolało.

Mama trochę zjeść pozwoli,

lecz mi więcej by się chciało.

 

Ref.: Mama mówi: nie, tata…

 

 

WIERSZ MIESIĄCA

 

Lato w obrazach

  1. Piotrowska

 

Biegnie lato na wystawę,

bo ogromnie jest ciekawe,

czy portrety lub pejzaże

 poświęcili mu malarze.

A my za nim z mamą, z tatą,

bo lubimy gdy jest lato.

Wpierw obrazy całe w złocie:

złoty kot na złotym płocie,

złote kłosy, złote plaże,

to dopiero lato z marzeń!

Teraz czerwień i karmazyn:

pełne maków są obrazy,

czerwienieją pelargonie,

z nimi róże i begonie.

Spójrzcie zieleń dookoła!

W zieloności leżą pola,

Las skąpany jest w zieleni.

Ileż ona ma odcieni!

Wtem zjawiają się błękity

I lazury jeszcze przy tym.

Pod niebieskim niebem łodzie

Po niebieskiej płyną wodzie.

Nagle barwy są już razem!

Co się dzieje z tym obrazem?

Słychać z niego wiatr i ptaki,

ktoś przemierza górskie szlaki,

gdzieś gitary dźwięczą struny,

brzęczą pszczoły, szemrze strumyk.

Czy to śnimy? Nie, to sztuka.

Wszystko możesz w niej odszukać.

Gdy przeminie kiedyś lato,

na obrazach będzie za to.

Piękny uśmiech ma na twarzy,

piękny uśmiech dla malarzy.

 

Opracowały:

Wychowawca: Paulina Picheta- Mackiewicz

Nauczyciel: Katarzyna Bereźnicka

Pomoc nauczyciela: Ewa Nowak

Data dodania: 2025-06-01 20:27:04
Data edycji: 2025-06-01 20:27:47
Ilość wyświetleń: 25
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej